امير سياري مطرح كرد:
امير سياري مطرح كرد:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در مراسم افتتاح سامانه پزشكي از راه دور اين نيرو كه صبح امروز پنجشنبه در بيمارستان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: تهديدات ايران تهديدات درياپايه است و مقام معظم رهبري از ما خواسته‌اند تا يك نيروي دريايي راهبردي و پرتوان در دفاع از كشور داشته باشيم.

وي در خصوص اهميت حضور نيروي دريايي در آبهاي آزاد تاكيد كرد: ما علاوه بر خليج عدن در شمال اقيانوس هند منافعي داريم و بايد در آنجا حضور مستمر و فعال داشته باشيم.

سياري افزود: براي تحقق تدبير مقام معظم رهبري مبني بر ايجاد نيروي دريايي راهبردي بايد براي توسعه مملكت و تامين منافع كشور در عرصه آبهاي بين‌المللي تلاش كنيم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد:‌ يكي از مولفه‌هاي نيروي دريايي راهبردي، داشتن بهداشت و درمان گسترده در همه مراكز است و با توجه به عمليات‌هاي اين نيرو در مناطق دوردست و آبهاي آزاد، سامانه پزشكي از راه دور مي‌تواند به اين موضوع كمك شاياني كند.

سياري با بيان اينكه توسعه بهداشت و درمان و طب رزمي يكي از مولفه‌هاي اصلي نداجا است، اظهار داشت: توجه به بهداشت و درمان در سرپنجه‌هاي نداجا در جنوب كشور بسيار اهميت دارد و تغييرات خوبي در اين عرصه صورت گرفته است.

وي در ادامه با اشاره به سيستم ارتباطي اين سامانه گفت: براي استفاده از اين سامانه شبكه ارتباطي امن و مطمئني بين زيرسطحي‌ها و شناورها، مراكز نيروي دريايي برقرار شده است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: البته رعايت مسائل حفاظتي در اين ارتباطات بايد مورد توجه قرار گيرد و بستر اين ارتباطات بستر امني باشد تا دشمن نتواند از آنها سوءاستفاده كند.

سياري در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: در نداجا به كلاسهاي آموزش مجازي توجه ويژه‌اي شده است و هم اكنون در بندرعباس و جاسك كلاسهاي آموزش مجازي برگزار مي‌شود كه باعث پايين آمدن هزينه‌ها شده است.

سياري همچنين با تاكيد بر اينكه علاوه بر تامين بهداشت و درمان در يگانهاي نداجا بايد به مردم نيز كمك كنيم، گفت: چندي پيش تصويري به من ارائه دادند كه در مدار 7 درجه و چند هزار كيلومتر پايين‌تر از كنارك يك ناو غير ايراني به يكي از لنچ‌هاي ما كمك پزشكي مي‌كند و ما بايد به سمتي برويم كه خودمان به همه هوطنانمان در سطح آب كمك كنيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: بايد براي رسيدن به وضعيت مطلوب در همه زمينه‌ها و هدفگذاري مناسب برنامه‌ريزي مناسب با آن هدف صورت بگيرد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: